تعداد بازدید از صفحه در هفته گذشته

۱۳۸۹/۱۲/۱۵

تصاویر محمدمهدی عبيات شهروندی که با کوکتل مولوتوف بازداشت شد






 جوانان رشید ما را به اسارت گرفته و تزویر و ریا را خدعه جنگ می‌‌نامند و حلالش می‌‌پندارند.....
خبرگزاری حقوق بشر ايران - رهانا
محمدمهدی عبيات شهروندی که روز يک اسفند ماه همراه با تعدادی کوکتل مولوتوف بازداشت شده بود، شديدا تحت شکنجه برای اعتراف به ارتباط با مجاهدين قرار دارد.
محمدمهدی عبيات فارغ التحصيل دانشگاه آزاد بروجرد و ساکن قم و دارای پدری روحانی است که روز يک اسفند ماه همراه با ۱۰ کوکتل مولوتوف در خيابان‌های تهران بازداشت شد. در اين روز قرار بود معترضان برای گرامی داشت و برگزاری مراسم ژاله صانع و محمد مختاری که در روز ۲۵ بهمن ماه به ضرب گلوله نيروهای دولتی کشته شده بودند، در خيابان‌ها تجمع و راهپيمايی کنند.

به گزارش «رهانا» سامانه خبری «خانه حقوق بشر ايران» محمدمهدی عبيات شهروندی ساده و بسيار معتقد به مسائل مذهبی است که در روز ۲۵ بهمن ماه در خيابان‌ توسط ماموران امنيتی به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌گيرد.
به گفته‌ی يکی از کسانی که وی را در زندان ملاقات کرده، عبيات که بی‌اطلاع کامل از مسائل سياسی است، به علت ضرب و شتم شديدش در روز ۲۵ بهمن ماه به اين نتيجه می‌رسد که «اين نظام ظالم است و بايد با آن مبارزه کرد» و به همين دليل اقدام به ساخت کوکتل مولوتوف و بردن آن به خيابان در روز يک اسفند کرده است.
اين زندانی که به تازگی از بند ۲ الف سپاه پاسداران زندان اوين آزاد شده است به رهانا گفت: «ميزان بی‌اطلاعی عبيات از مسائل سياسی به گونه‌ای است که در يکی از شب‌های بازجويی وقتی بازجو از او سوال پرسيده است که “با کدام يک از احزاب سياسی آشنايی داری؟” پاسخ داده است” با اصول‌گرايان و اصلاح‌طلبان” که اين پاسخ موجب ضرب و شتم شديد وی شده است، اما تا هنگامی که وی به سلول بازگشته همچنان نمی‌دانست که چرا بازجويان از اين پاسخ عصبانی شده و او را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.»
عبيات يک کارگر ساده است که روز يک اسفند ماه همراه با يک کوله کوهنوری که حاوی تعدادی کوکتل مولوتوف بوده است در بلوار کشاورز تهران بازداشت شده و هم‌اکنون برای اعتراف با همکاری با سازمان مجاهدين در زندان تحت فشار است.
رسانه‌های وابسته به دولت با سو استفاده از اين خبر وی را «منافقی» عنوان کرده‌اند که به همراه «گروهک تروريستی منافقين» قصد «اقدام مسلحانه» داشته است. خبرگزاری دولتی فارس در اين مورد نوشته بود: «پس از شکست سناريوی آشوب آمريکايی و اسرائيلی در هفته گذشته، و با توجه به برخی فراخوان‌های جديد فتنه‌گران خارج‌نشين، گروهک تروريستی منافقين قصد دارد که امروز از اقدام مسلحانه عليه نظام بهره بگيرد.»
خبرگزاری دولتی فارس در ادامه و با سو استفاده از اقدام احساسی عبيات نوشته است: «بر اين اساس برخی تيم‌های جديد منافقين در روزهای گذشته وارد کشور شده و تصميم‌ دارند در صورت هرگونه تجمع احتمالی به منظور کشته‌‌سازی و با هدف ايجاد جو آشوب و خشونت، تعدادی از هموطنانمان را به شهادت برسانند.»
به نظر می‌رسد بازداشت عبيات تبديل به سناريوی دلخواه نهادهای امنيتی شده تا بار ديگر و با سو استفاده از اين شهروند ساده نسبت به معترضان ايرانی اتهام‌های هميشگی را تکرار کنند.
http://www.rahana.org/archives/37142


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر