تعداد بازدید از صفحه در هفته گذشته

۱۳۹۰/۱/۲

ظهور رهبر شیعیان ایتالیا، حجت‌الاسلام عباس دی‌پالما

در زمانی‌ که موج بصیرت طلبی رهبر فرزانه این سید خراسانی، خاورمیانه را با خود میبرد، از ایتالیا بوی نفاق و فتنه به مشام می‌رسد. بر طبق اخبار رسیده به دفتر رهبر فرزانه، روحانی نما عباس دی پالما در ایتالیا به رهبر خروج کرده و ادعای رهبریت شیعیان جهان را دارد. همراه با امت همیشه در صحنه سخنان این کاریکاتور رهبری را دنبال می‌کنیم، باشد که این داستان درس عبرتی شود برای تمام دی پالما‌های قم، نجف،مشهد و شابدولعظیم!!
با تشکر از سایت  دگربان



حجت‌الاسلام عباس دی‌پالما؛ رهبر شیعیان ایتالیا

منبع: آزادی نیوز


به گزارش خبرنگار تقریب، دکتر “عباس دی پالما”، مدیر مؤسسه امام مهدی(عج) ایتالیا در یک مصاحبه تلویزیونی که از شبکه یک سیما پخش شد، دین اسلام را کامل ترین دین دانست و عنوان کرد که حقیقت وجودی انسان یعنی “فطرت” در دین اسلام یافت می شود.
دکتر دی پالما ۲۸ سال سن دارد و متولد سال ۱۹۸۲ میلادی در شهر “فلورانس” ایتالیا است. به گفته وی، فلورانس شهر کوچکی است و مسلمانان اندکی در این شهر زندگی می کنند. وی در یک خانواده کاتولیک متولد شده است و از ابتدای نوجوانی در پی یافتن حقیقت وجود خویش به همراه دوستان خود به طبیعت سفر میکرده و به دنبال فلسفه حیات می گشته است.
وی می گوید: من حقیقت وجود خویش یعنی “فطرت” را در دین اسلام پیدا کردم. زیرا دین حقیقی دینی است که از این ویژگی انسان صحبت به میان آورده است.
دی پالما در خصوص چگونگی گرویدن خود به دین مبین اسلام گفت: من در پی جستجوی حقیقت حیات، در ابتدا شروع به تحقیق در مورد ادیان مختلف نمودم. من تحقیقات خود را ابتدا از دین مسیحیت، سپس ادیان هندوئیسم، بودیسم، تائوئیسم شروع کردم و در آخر به دین اسلام رسیدم.
وی در خصوص کتابهایی که در زمینه دین مبین اسلام مطالعه کرده است، می گوید: من طی تحقیقات خود در زمینه دین اسلام، کتابهای مختلفی از علمای مسلمانی از جمله “علامه طباطبایی”، “شهید مطهری” و “امام خمینی(ره)” که به زبان انگلیسی یا ایتالیایی ترجمه شده بود، مطالعه کردم. از علامه طباطبایی کتاب “المیزان” و از شهید مطهری و امام خمینی(ره) نیز کتابی با عنوان “نور درون” که مجموعه ای از نوشته های این دو عالم بزرگوار به زبان انگلیسی بود، مطالعه نمودم.
وی ادامه داد: پس از تحقیقات بسیار به این نتیجه رسیدم که باید برای شناختن دین اسلام، کتاب “قرآن” را بخوانم. لذا برای پیدا کردن خودم باید به پیام قرآن گوش فرا میدادم. به همین دلیل شروع به آموختن زبان عربی کردم تا قرآن را بدون ترجمه متوجه بشوم.
دی پالما در ادامه افزود: من هرروز قرآن می خوانم و وقتی تمام میشود دوباره شروع میکنم.
مدیر مؤسسه امام مهدی(عج) در پاسخ به این سوال که: “زیباترین آیه قرآن از نظر شما کدام آیه است؟”، گفت: زیباترین آیه برای من واضح ترین آیه است، یعنی: «الله نورالسموات و الارض» به معنای اینکه «خداوند نور آسمان ها و زمین است.»
وی افزود: بسیاری ازمردم تلاش می کنند که ازطریق کتب منطقی و فلسفی تعریفی برای خداوند پیدا کنند، اما با مطالعه این کتابها متوجه میشویم که بسیاری ازاین افراد که سعی کرده اند از طریق منطق و فلسفه خدا را تعریف کنند، هیچکدام به تعریفی روشن ودقیق دست نیافته اند. وقتی قرآن را بازمی کنیم و می بینیم که می گوید “خداوند نور آسمان ها و زمین است”، متوجه می شویم که قرآن کریم خداوند را به ساده ترین شکل ممکن و در عین حال به شکلی بسیار عمیق تعریف می کند.
دکتر دی پالما در مورد ادامه مطالعات خود در خصوص دین مبین اسلام گفت: من میخواستم بیشتر و عمیق تر در مورد اسلام مطالعه کنم، زیرا دانش اسلامی دانشی است که هرچه مطالعه کنید به پایانش نمی رسید؛ به همین دلیل شروع به مطالعات اسلامی نمودم.
وی ادامه داد: من از سال ۲۰۰۳ در لندن شروع به تحصیلات اسلامی کردم، ۴ سال در دانشگاه لندن (کالج اسلامی لندن) به صورت آکادمیک و یک سال در حوزه علمیه سوریه به صورت سنتی تحصیل کردم. در حال حاضر نیز در قم در “جامعة المصطفی العالمیة” مشغول به تحصیل هستم و در حال آماده سازی تز دکترای خود با عنوان “اصول تفسیر قرآن” می باشم.
دی پالما در خصوص عکس العمل خانواده اش به هنگام مسلمان شدن وی گفت: خانواده من در ابتدا به شدت نگران بودند، زیرا علاقه مرا به اسلام مشاهده می کردند، باتوجه به اینکه مسلمان شدن در ایتالیا به ندرت اتفاق می افتد. اما به آهستگی و به تدریج با مسلمان شدن من کنار آمدند. آنها در ابتدا متوجه رفتار و اخلاق من شدند که بهتر ازقبل شده است و بعد از مسلمان شدن من متوجه شدند که اسلام از زندگی و تعالیم آنها دور نیست.
وی در مورد مفهوم اسلام و مسلمان تصریح کرد: هرانسانی به عنوان یک مسلمان زاده میشود. اگر به اصل واژه مسلمان دقت کنیم، می بینیم که به معنای کسی است که در صلح و آرامش با خداوند است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر