تعداد بازدید از صفحه در هفته گذشته

۱۳۸۹/۱۲/۲۷

نگاه روزنامه ال موندو به محمد مختاری- "شهیدی که تیم بارسلون را دوست داشت"- منبع: وب سایت روز آنلاین

نگاه روزنامه ال موندو به محمد مختاری ; منبع: وب سایت روز آنلاین

فیلم و مطلب سایت ال مندو به زبان اسپانیائی


توری بلانکو

محمد مختاری، دانشجوی ۲۲ ساله ایرانی، روز دوشنبه ۱۴ فوریه در تهران در زمان تظاهرات مسالمت آمیز مردمی که خواهان دموکراسی بودند کشته شد. صانع ژاله دیگر دانشجوی ۲۶ ساله نیز در این روز کشته شد. هر دو در زمان شلیک گلوله به سوی مردم کشته شدند. به طور رسمی، صانع روز دوشنبه و محمد روز سه شنبه از دنیا رفتند. به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، خانواده آنها روز چهارشنبه اعلام کردند که از اعضای جنبش سبزند، ولی منابع رسمی جمهوری اسلامی ادعا کرده اند که حضور این دو نفر در میان مردم تظاهرکننده به هدف حمایت از دولت بوده است.
هر دوی آنها اکنون از سوی بسیاری از هموطنان شان به عنوان "شهید" محسوب می شوند. با اینکه مراسم تشییع جنازه آنان در تهران و تحت کنترل شدید نیروهای امنیتی برگزار شد، به طوری که به گفته شاهدان حتی کسی امکان صحبت با خانواده آنها را نیز نداشته، دولتمردان جمهوری اسلامی نتوانسته اند از حرکت هزاران معترض ایرانی جلوگیری کنند. بسیاری از شهروندان ایرانی در داخل و خارج از کشور تصاویر خود را در پروفایل هایشان در فیس بوک گذاشته اند و گروه هایی را تحت عنوان "ما همه محمد مختاری هستیم" و "ما همه صانع ژاله هستیم" ایجاد کرده اند.
یکی از این گروه ها خواستار آن شده که تیم بارسلون یاد محمد مختاری را زنده نگاه دارد. این جوان ایرانی از طرفداران تیم بارسلون بود و در پروفایل خود در فیس بوک که هنوز نیز قابل مشاهده است، با پیراهن این تیم فوتبال عکس انداخته است. او همچنین پیراهن شماره ۱۰ تیم آرژانتین که متعلق به مسی است داشت. همچنین کلیپی به یاد محمد و در حمایت از تیم بارسلون در یوتیوب گذاشته شده است.
روزنامه وال استریت ژورنال می نویسد که محمد مختاری در تاریخ ۱۱ فوریه روی صفحه فیس بوک خود نوشته: "خدایا ایستاده مردن را نصیبم کن که از نشسته زیستن در ذلت خسته‌ام!"


Tori سفید (MundoDeportivo.es) @ toriblanco -- 24/02/2011 16:34
محمد مختاری ، دانشجوی 22 سال ، ، درگذشت در تاریخ دوشنبه 14 فوریه در تهران که با تظاهرات مسالمت آمیز هزاران نفر از مردم برای دموکراسی است. ژاله Sanah یکی دیگر از دانشجویان ، 26 ، نیز درگذشت. هر دو جمعیت از صدای تیر اندازی به درگذشت.Sanah درگذشت در تاریخ دوشنبه. محمد به طور رسمی در تاریخ سه. خانواده ، روز چهارشنبه گفت که متعلق به گروه مخالف جنبش سبز به گزارش روزنامه وال استریت ژورنالحتی اگر مقامات گفته اند که در تجمع بودند به حمایت از دولت است.
که اکنون هر دو در نظر گرفته 'شهدا' توسط بسیاری از ایرانیان رفیق. با وجودی که این مراسم تشییع جنازه در تهران برگزار شد ، تحت بازداشت نیروهای امنیتی است که شهود مجاز به صحبت با اعضای خانواده ، مقام های ایران که موفق به جلوگیری از هزار نفر از ایرانیان و از شهروندان کشورهای در جنگ عکس های خود را در ساخته شده خود را پروفایل فیس بوک و ایجاد کرده است گروه هایی مانند "ما همه محمد مختاری" و یا "ما همه ژاله Sanah.
یک گروه خواسته شده است که باشگاه ادای احترام به مختاری . پسر شما بود از طرفداران بارسا خود فیس بوک و مشخصات ، هنوز هم می توانید ببینید ، نما با پیراهن بارسا. او همچنین با پیراهن آرژانتین مسی در 10 ، بت خود را. در یک تصویر با یک دوست شوخی طرفداران رئال مادرید. در یوتیوب نیز آپلود ویدیو صحبت می کند که به مختاری سرگرمی برای بارسا."خدا ، مرگ را به من کردن ، برای زندگی بهتر است از نشستن در زیر ظلم و ستم" مختاری دیوار نوشت در تاریخ 11 فوریه خود را در فیس بوک به گزارش وال استریت ژورنال.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر