تعداد بازدید از صفحه در هفته گذشته

۱۳۹۱/۱/۲۶

استعفای مرتضوی و سقوط شدید ارزش واجبی در وال استریت و بازار بورس کهریزک


بدنبال اعلام خبر استعفای سعید مرتضوی، ایندکس داو جونز در وال استریت با رکود شدیدی مواجه شد.
بنا به گزارش وال استریت ژورنال، دولت آمریکا که امید وار بود با شروع مذاکرات هسته‌ای و دل‌ و قلوه دادن هیلاری کلینتون و خامنه‌ای، موفق به عبور از بحران اقتصادی شدید خود شود، با مشکلات جدیدی روبرو شد.
تنها ساعاتی بعد از انتشار خبر نتیجه مثبت و سازنده مذاکرات هسته‌ای طرفین در استامبول، خبر استعفای مرتضوی باعث سقوط شدید ایندکس‌های بورس آمریکا شد.
در این حال، شدید‌ترین ضربه را ایندکس شرکت veet (همان واجبی خودمان) متحمل شده است که ۹۹ درصد از ارزش بورس خود را از دست داده است. به گفته کارشناسان اقتصادی تنها راه نجات ایندکس veet (همان واجبی خودمان)، افزودن میزان صادرات واجبی( همان veet شیطان بزرگ) جمهوری اسلامی به مفاد مذاکره هسته‌ای می‌‌باشد.
با اینکه از مفاد مذاکرات پشت پرده جلیلی و ۵ + ۱تقسیم بر ۶ نتیجه به توان ۷۰ میلیون خبری در دست نیست اما بنا به اظهارات مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون " جلیلی بر لزوم ثابت نگاه داشتن صادرات واجبی تاکید کرده و احتمال افزایش مصرف داخلی‌ واجبی( همان veet پنج + ۱) بعد از استعفای مرتضوی را دلیل اصلی‌ این افزایش داخلی‌ عنوان نموده است.


 در پایان، بنظر می‌رسد که نتیجه این مذاکرات شدیدا بجای میزان کیک زرد موجود جمهوری اسلامی،  با میزان ذخایر واجبی( همان دوای خودمان) گره خورده باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر