تعداد بازدید از صفحه در هفته گذشته

۱۳۹۰/۳/۳۱

نمایش فیلم "روزهای سبز" برای بار دوم در لبنان لغو شد

روزهای سبز
منبع  العربیه:


 العربیه: "کولیت نوفل" مدیر جشنواره فیلم بیروت، روز دوشنبه 20-6-2011 اعلام کرد سازمان امنیت لبنان برای بار دوم، اجازه اکران فیلم ایرانی "روزهای سبز" را لغو کرده است.
براساس برنامه ریزی های قبلی، قرار بود اولین اکران فیلم روزهای سبز به کارگردانی حنا مخملباف روز یکشنبه 23 ژوئن در "جشنواره فیلم های ممنوع" لبنان به نمایش درآید.
مدیر جشنواره فیلم بیروت گفت: " امروز صبح از طرف سازمان امنیت لبنان طی تماسی به من ابلاغ شد که این سازمان مجوز نمایش فیلم ایرانی "روزهای سبز" لغو شده است. "
وی افزود :"این واقعا مایه تاسف و شرم آور است. من فکر می کنم که برای منع اکران این فیلم فشارهای زیادی اعمال شده است."
فيلم مستند "روزهای سبز" اعتراضات مردم پس از انتخابات سال 2009 در ایران است. در این فیلم، داستان دختری با نام" آیه "روایت می شود که تصمیم می گیرد تا به خیابان های تهران برود."
براساس برنامه ریزی قبلی اين فيلم قرار بود در دو نوبت روزهای پنج شنبه ویکشنبه 23 و 26 ماه جاری در" جشنوراه فیلم های ممنوع" بیروت به نمایش درآید.
فیلم " روزهای سبز" سال گذشته در جشنواره بین المللی فیلم بیروت به دلیل سفر همزمان احمدی نژاد به این لبنان، نمایش آن به زمانی دیگر موکول شد.
گفتنی است که در "جشنواره فیلم های ممنوع" امسال لبنان ، علاوه بر فیلم ایرانی "روزهای سبز" به کارگردانی حنا مخملباف 4 فیلم دیگر در نظر گرفته شده است.
از جمله این فیلم ها " چه شده" به کارگردانی دیگول عید از لبنان" و آواز زن و شوهر" به کارگردانی کارین البو از فرانسه می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر