تعداد بازدید از صفحه در هفته گذشته

۱۳۸۹/۱۲/۹

سه تن از سربازانی که دوران خدمت خود را در زندان اوین می گذراندند به جرم همکاری با تاجزاده ونوری زاد بازداشت شده اند

درب پولادین ضحاک



یا حسین؛ میر حسین - یا مهدی؛شیخ مهدی

سه تن از سربازانی که دوران خدمت خود را در زندان اوین می گذراندند به جرم همکاری با تاجزاده ونوری زاد بازداشت و در بند دو الف سپاه نگهداری می شوند
تحول سبز :سه تن از سربازانی که دوران خدمت خود را در زندان اوین می گذراندند به جرم همکاری با تاجزاده ونوری زاد بازداشت و در بند دو الف سپاه نگهداری می شوند.
به گزارش تحول سبز، این سه سرباز که شاهین عطار، سهیل روحنده و حمیدرضا محمدی نام دارند در بخش حفاظت اطلاعات اوین خدمت می کردند و علی الظاهر به جرم مودت و مهربانی با زندانیان قرنطینه این بخش محمد نوری زاد و سید مصطفی تاجزاده که از حقوق اولیه زندانیان عادی نیز محروم بودند، بازداشت شده اند.
مقالات تاجزاده و نامه های نوری زاد که در دوران بازداشتشان در سایت های سبز منتشر می شد و مورد اقبال عمومی قرار می گرفت خشم کودتاگران را برانگیخته بود و پس از آن که خط برخورد و خشونت توسط خطیب جمعه تهران داده شد یعنی کسی که بعد از ده سال هنوز شهامت حضور در دادگاهی که شاکی پرونده آن تاجزاده رئیس ستاد انتخابات کشور دوره اصلاحات بوده، نداشته است این دو زندانی سیاسی ممنوع الملاقات شدند و تماس ها و ارتباطشان با خانواده قطع شد. استمرار انتشار گفتارها و نوشتارهای این عزیزان در این مدت موجب شد که سه سرباز بی گناه دچار عقوبت اقتدارگرایان شوند و این در حالی است که بخش عمده ای از این مقالات و نامه هادر دوران مرخصی نوشته شده و بخشی نیز در ملاقات های کابینی گقته شده و توسط خانواده ها منتشر شده است.
تاجزاده به بازجوهایش پیش از آزادی سال گذشته گفته بود که حرف هایش را به مردم خواهد زد و سکوت نخواهد کرد امابلافاصله پس از انتشار اولین مقاله «پدر مادر ما باز هم متهمیم» فشارها بر روی او شروع شد و تهدید به بازگشت به زندان شد. پاسخ به پرسش های کاربران اینترنتی ادامه اقدامات روشنگرانه تاجزاده بود و بالاخره پس از شکایت از کودتاگران نظامی و عودت یافتن به زندان طبق وعده ای که به مردم داده شده بود مقالات و نوشته های او به طور مستمر منتشر شد.
نامه به دکتر علی مطهری که اخیرا منتشر شده و پاسخ هوشمندانه فرزند استاد شهید مطهری به نامه تاجزاده که متاسفانه عامدانه و مغرضانه در اختیار او قرار نگرفته است، از جانب کسانی که با جریان سالم اطلاعات مخالفت می کنند و به جای تعامل از خشونت و تندی و نابهنجاری های قولی و فعلی استقبال می ورزند، به شدت نکوهش شد و متعاقب آن از تاجزاده خواسته شد برای بهبود وضعیتش و بیرون آمدن از فشار موجود از ادامه انتشار نوشته هایش خودداری شود که او این پیشنهاد را نپذیرفت.
در حال حاضر سه سرباز وظیفه در بازداشت گاه غیرقانونی دو الف متعلق به سپاه پاسداران، معلوم نیست تاوان کدامین جرم و گناه را می پردازند و این گونه اقدامات ناجوانمردانه فقط بغض و نفرت را از کودتاگران که از هر راه غیرشرعی و غیرقانونی برای ایجاد خفقان بهره می برند افزایش می دهد
http://tahavolesabz.com/item/15354

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر