تعداد بازدید از صفحه در هفته گذشته

۱۳۹۱/۹/۱۵

"مهندسی‌ گریه" کتابی‌ برای دنیا و آخرت شما


حالا بازم بگویید که جمهوری اسلامی راهکار‌های عملی‌ برای مشکلاتی که زندگی‌ مردم را فلج کرده ارائه نمی‌‌دهد.

همین امروز به نقل از خبرگزاری فالس  کتابی‌ اجازه چاپ گرفته که مشکل مسئول میکروفن و پخش نذری در هیئت و حسینیه‌ها را براحتی مهندسی‌ می‌کند.
در هیئت محله ما که همیشه سر میکروفن بین چنگیز بی‌ مرام گنده لات محل و نوچه اش حبیب سیبیل دعوا بود. البته بگذریم که آنها بعد انقلاب توبه کردند و سپاهی شدند و الان هم لابد به تجارت در دوبی مشغول هستند.

اسم این کتاب هم "مهندسی‌ گریه" می‌باشد که مطالعه آن را به تمام مسئولان امروزی هیأت‌ها که چماقداران فردای ما خواهند بود، توصیه می‌کنم.
پس دیگر نق نزنیم که اجازه چاپ کتاب‌های ارزشمند را نمی‌‌دهد و به وزیر فرهنگ ببخشید یهو نوستالژی زمان شاه مرا فرا گرفت، به وزیر ارشاد هم دیگر بد و بیراه نگفته و برای سلامتیش هم چند صلوات بلند بفرستیم.

این هم بخشی از مصاحبه نویسنده این شاهکار ادبی‌ زبان پارسی‌ با خبرگزاری فالس:


محمدمهدی نجاتی در گفت و گو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، درباره انتشار کتاب «مهندسی اشک» گفت: دراین کتاب به اصول کار تشکیلاتی در هیئت‌های مذهبی پرداخته می‌شود. در فصل اول این کتاب تعریف و پیشینه هئیت‌های مذهبی ذکر شده و در ادامه به کارکردهای اصلاحی، آرامش بخشی، آموزشی و کارکردهای حماسی و برانگیزانندگی آن اشاره شده است.
وی افزود: هیئت یک تشکل مستقل و خودجوش و مردمی و فراجناحی است. بنده سعی کردم در این کتاب اصول کارتشکیلاتی با زیر شاخه‌های برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت و هم‌چنین بحث استراتژی پیام را طرح کنم و به لزوم و ضرورت سازمان‌مند کردن هیئت‌ها اشاره کردم و پیشنهاد دادم که بر مبنای اصل تولید، توزیع و مصرف هر هیئت 12 زیرمجموعه داشته باشد و سایت، نشریه و ارائه کلیپ از سخن‌رانی‌ها و مداحی‌ها از جمله‌ کارهای تولیدی هیئت باشد.
نویسنده کتاب «الفبای فرهنگی» گفت: خیلی‌ها کار هیئت‌شان برای‌شان، دیمی، کیلویی و بی نظم جلوه کرده است. اما ما معتقدیم که هیئت قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین تشکل شیعی است و کار تشکیلاتی هم در آن رعایت می‌شود. دقیقا مشخص است که چه کسی فراخوان می‌دهد چه کسی غذا پخش می‌کند و چه کسی مسئول میکروفون است.
وی اظهار داشت: مهندسی اشک درصدد است فرایندی را طراحی کند که مطابق آن برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت در هئیت‌های عزاداری مذهبی در قالب یک مدل مهندسی شده مذهبی و اثر گذار صورت بگیرد. تلقی نادرست هیئتی بودن معادل بی نظم و بی برنامه بودن، به مرور و از فضای فرهنگی موجود رخت بربسته است.
کتاب مهندسی اشک در 78 صفحه و با تیراژ 3500 نسخه توسط انتشارات کتاب‌دار توس روانه بازار نشر شده است.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر