تعداد بازدید از صفحه در هفته گذشته

۱۳۹۰/۲/۲۱

هما (دروثی) پرواز، خبرنگار ايرانی‌‌ ـ آمريکايی شبکه الجزيره توسط حکومت جمهوری اسلامی با کمک رژیم جنایتکار سوریه به گروگان گرفته شد



دوستان این خبرنگار عزیز ایرانی‌ الاصل را تنها نگذاریم.هما پرواز  توسط حکومت جمهوری اسلامی با کمک رژیم جنایتکار سوریه به گروگان گرفته شده تا در مذاکرات هسته‌ای برگ برنده‌ای باشد.خبر را از لینک فارسی ایران بریفینگ دنبال می‌کنیم:

هما (دروثی) پرواز، خبرنگار ايرانی‌‌ ـ آمريکايی شبکه انگليسی‌زبان الجزيره که دو هفته پيش توسط مأموران امنيتی سوريه بازداشت شده بود به ايران تحويل داده شد.
به گزارش تارنمای شبکه الجزيره، خانم پرواز در روز ۲۹ آوريل و در بدو ورود به فرودگاه بين‌المللی دمشق توسط نيروهای امنيتی سوريه بازداشت شد و اکنون روشن گرديده که وی در تهران است.
هما پرواز که مليت‌ کانادايی نيز دارد، برای پوشش خبری ناآرامی‌های سوريه از سوی شبکه الجزيره به دمشق رفته بود.
مقامات سوريه‌ای پيش از اين به الجزيره گفته بودند که اين خبرنگار ۳۹ ساله آزاد خواهد شد.
سخنگوی الجزيره امروز اعلام کرد: «ما هم‌اکنون اطلاعاتی به‌دست آورده‌ايم که نشان می‌دهد وی به تهران فرستاده شده است.»
وی افزود: «ما از مقامات ايرانی خواستار اطلاعاتی برای دسترسی به دروثی هستيم و می‌خواهيم که وی را آزاد کنند. ما از روز ۲۹ آوريل که وی دوحه را به مقصد دمشق ترک کرد هيچ‌گونه تماسی با او نداشته‌ايم و عميقأ نگران حال وی هستيم.»
سفارت سوريه در واشنگتن روز گذشته در يک بيانيه مطبوعاتی اعلام کرد خانم پرواز قصد داشته «به شکل غير قانونی با ويزای ايرانی که تاريخ آن اعتباری نداشت»، وارد خاک سوريه شود و به همين خاطر به ايران بازگردانده شد.
اين بيانيه می‌افزايد خانم پرواز در تاريخ اول ماه مه «توسط کنسول ايران با شرکت هواپيمايی کاسپين با پرواز شماره ۷۹۰۵ به مقصد تهران» پرواز کرده است.
پيش از اين در روز دوم ماه مه، شبکه الجزيره از واکنش علی‌اکبر صالحی وزير امور خارجه ايران به بازداشت هما پرواز گزارش داده بود.
به گزارش الجزيره، صالحی در پاسخ به اين سؤال که تعهد ايران در قبال خانم پرواز چيست، اظهار داشته است: «من اميدوارم اين خبر صحت نداشته باشد اما در صورت صحت آن، ما از دولت سوريه تقاضا داريم به اين موضوع رسيدگی کند.»
خانواده هما پرواز نيز خواهان آزادی وی شده‌اند. آن‌ها در بيانيه‌ای نوشته‌اند: «او دختر، خواهر و نامزدی دوست‌داشتنی و همچنين روزنامه‌نگاری متعهد بود.»
آن‌ها افزوده‌اند: «اکنون نزديک به دو هفته از بازداشت وی می‌گذرد. ما بار ديگر می‌خواهيم که دروثی فورأ آزاد شده و به نزد خانواده خود بازگردد.»
هما پرواز روزنامه‌نگاری باتجربه است که از سال ۲۰۱۰ ميلادی با شبکه الجزيره همکاری می‌کند.
وی که پدرش ايرانی و مادرش آمريکايی است، فارغ‌التحصيل رشته روزنامه‌نگاری از دانشگاه بريتيش کلمبيا و دانشگاه آريزونا است.

فعاليت برای رسانه‌های ژاپن، آمريکا و کانادا و نيز فعاليت‌های آموزشی و پژوهشی در زمينه روزنامه‌نگاری در دو دانشگاه هاروارد و کمبريج از سوابق اوست.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر